onsdag, maj 13, 2009

Efterspel

Vikarien ringde mig i förra veckan och beklagade hur tråkigt det var att jag skulle sluta. Och jag kände inte riktigt att jag ville hålla masken så jag frågade om hon helt ärligt kunde säga att detta inte var det hon ville mest av allt. Det kunde hon så klart inte. Men hon ger sig ändå inte. Kan du inte komma hit så vi får säga hej då? Ursäkta, skulle jag åka in till jobbet igen? Jag svarade som det var att jag inte hade några planer på att sätta min fot där någonsin igen.

Några timmar senare vidarbefodrar en kollega ett mail hon skickat ut till avdelningen. Det står: SG lämnade ju oss alla utan att säga hej då så jag tänkte vi kunde träffas alla efter jobbet på onsdag och lämna över lite blommor.

Hon är inte lite slug och fräck den där vikarien. Genom att skicka ut det mailet visar hon att hon är min "vän" och om jag skulle dyka upp så betyder det att jag accepterar henne som ersättare för mig. Dyker jag inte upp så verkar jag småsint som inte tar emot en utsträckt hand och inte bryr mig om mina kollegor.

Jag skickade ett mail till henne och skrev att hon inte behövde anstränga sig och att jag avböjd all avtackning annordnad av henne. Sen skickade jag ut ett mail till hela avdelningen där jag sa att för de som ville säga hej då kommer jag finnas på det och det stället på torsdag. Vikarien är inte bjuden men hon kommer förmodligen dyka upp först av alla.

och efter torsdag hoppas jag att hela det här spelet komer vara över.
hon är en slug jäkel som förmodligen kommer att gå långt i livet.
men min vän är hon inte och jag hoppas hon slutar försöka låtsas som det för det gör mig spyfärdig.

9 kommentarer:

Tre stycken sa...

Man skulle nästan kunna göra film om ditt liv senaste tiden. Vem skulle spela dig? :-)

Supergirl sa...

Hahaha inte den blekaste. Jag får fundera på saken och åk.

Suntui sa...

Salma Hayek får spela huvudrollen. Glenn Close är din ersättare (ja lite gammal, men hon skulle göra sig så bra) och Christopher Walken din chef:)

Anonym sa...

Så rätt!!!

Öva på killerblick. Sån som isar!

Fröken Svensson sa...

Va? Hon måste ju fatta att du är ledsen och du visade ju tydligt att du inte ville ha m dem att göra, så gör hon så där? Fan vad irri!!!

It's gonna be fine 2009 sa...

Hej kära du. Jag är så glad att

1. du är klok som en bok
2. du är cool som en pool och
3. du är stark som en spark (i nyllet på puckona)

Du kommer fixa det här galant, det kommer öppna flera spännande dörrar är jag övertygad om. Och du imponerar som tagit dig ur detta hel och ren och med energi kvar att fortfarande bita tillbaka. Heja!

Caesar på jobbet sa...

Haha vilken jävla patetisk människa den där vikarien. Hon kommer kanske gå långt i livet, som du säger, men till vilket pris undrar jag?

Citykillen sa...

Jag vill spela Supergirl!

Supergirl sa...

Suntui: Det är tur jag har vänner som är betydligt mer pålästa när det gäller skådisar. Christopher Walken är klockren!

Punaiii: ska ut på stan och öva på att ge random mördarblickar =)

Fröken svensson: För att om jag accepterar henne så kommer min avdelning att acceptera henne. Slug var ordet.

IGBF: Åhh vad snäll du är! Tack!
Det här kommer bli grymt bra!

Caesar: Jag tror att människor som är så målmedvetna förlorar den naturliga medmänskligheten och på något sätt rättfärdar sina handlingar vilket gör att de kan leva med sig själva. för de flesta av oss uppfattas detta nog som osympatiskt men vi blir nog inte toppchefer, och det har nog inte så mkt att göra med att vi är mindre begåvad utan att vi finner slicka uppåt och sparka neråt tänket som väldigt osympatiskt.

CK: säg en dag som passar så får du provspela.