söndag, maj 10, 2009

Hoppfull

Jag känner mig faktiskt hoppfull och glad och jag inser rent logiskt att det inte är normalt när man precis blivit av med jobbet, men just nu känns det som att jag har fått en otrolig chans.

Jag ska tänka över mitt liv, vad jag verkligen vill, för sanningen är den att hur många av oss kan faktiskt säga att vi gjort ett aktivt val att leva det liv vi lever? Jag kan inte säga det, men jag ska ändra på det. Jag ska välja mitt liv, vad jag verkligen vill, och sen göra det.

Jag kommer klara det här och om jag ser på det på rätt sätt så kan det mycket väl vara en av de bättre sakerna som hänt mig och om jag klarar av att välja mitt liv, så är det tom det bästa!

6 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Håller med. Man ska fundera vad man vill och nu har du tid att göra det. Det brukar visa sig att allting blir till det bättre i slutändan. Kram

Susanne och Pebbels sa...

Ibland är det bra med en paus så att man hinner stanna upp och tänka lite.
Ta vara på möjligheten du fått!

KRAM

Max sa...

Låter bra. En funderare på vad man vill göra är bra ibland :-)

Caesar på jobbet sa...

Att säga upp mig från mitt förra jobb var det bästa jag gjort. Allt är 1000000000000000 ggr bättre nu.

Turtlan sa...

Något gott kommer ur något gott!

Det hade ju inte varit en lösning vara kvar så det tycks som detta blir en bra lösning!

Tänk vad spännande vad det kan bli av framöver efter denna storm i ditt liv.

Hoppas så!

Supergirl sa...

Fröken svensson: Jag tror också det.
Kram

DAT: Jag tror vi alla skulle må bra av att göra det någon gång ibland. Det är så mkt som bara är. Jag ska göra mitt bästa.
Kram

Max:Japp så är det absolut!

Caesar: Känns bra att höra. Hoppas det bli samma för mig.

Turtelgirl: Nej, att vara kvar var inget alternativ. Vad som helst kan hända så spännande är det absolut =)