måndag, december 17, 2007

Summering

Det blev ingen shopping med Mr snygg i helgen. Han var för bakis. Nu är det ni sig inget revolutionerande. Det är han ofta. Men något har ändrats. Trots att mitt "göra slut samtal" inte alls gick som planerat så är det uppenbart att det verkar ha haft önskad effekt iaf och vårat förhållande är inne på sista versen.
Hade jag varit en tjej med någon som helst självbevarelsedrift mån om mitt eget välbefinnande hade detta faktum givit mig glädje då jag ändå kommit lindrigt undan, men nu är jag inte det. Jag har istället funnit mig själv varje gång telefonen ringt hoppats att det skall vara han och ideligen tittat efter om ett sms inkommit som jag kanske missat. Men ingenting, inte ett ljud. Det kan gå dagar utan att vi hörs men något känns annorlunda den här gången. Jag upptäcker att jag saknar honom mer än jag trodde att jag skulle och att jag förmodligen tyckte om honom mer än jag varit villig att erkänna för mig själv. Mest av allt kommer jag sakna tryggheten i att ha någon. Jag vet att jag kan få honom tbx, jag kan få allt att återgå till det som varit allt jag behöver gör är att lyfta luren, men min stolthet hindrar mig och min vishet om att detta inte var något att bygga vidare på och en gnagande känsla av att jag slösat bort värdefull tid på honom. Som märks är jag som vanligt lite kluven där jag ställs inför valet mellan det bekväma trygga och att kastas ut i singellivet igen där alla de andra finns, däribland någon som det kommer kännas 100 med.

Det lustiga är att jag denna helg varit föremål för flera pojkars intresse som om de högre makterna försöker visa mig att jag visst förtjänar bättre. Jag har försökt lyssna på det örat och en date har det faktiskt blivit men mer om det en annan dag =)

Inga kommentarer: