tisdag, december 18, 2007

Julfest med lammkött

Var på julfest för någon fest för några dagar sedan. Hade egentligen absolut ingen lust, men plikten framför allt. Tänkte gå dit och visa upp mig iaf. Festen var tråkigare än jag hade räknat med. Mötte upp en bekant där efter att artigt ha stått och lyssnat på hennes mallande stod jag inte ut mkt längre. Sveper blicken över lokalen för att hitta ett bekant ansikte som jag kan fly till, men ingen jag känner är där. I ett hörn står en ganska söt pojke. Jag ursäktar mig lite smidigt och går fram till honom och börjar prata. Det visar sig att han faktiskt är trevlig och lätt att prata med.Det små flörtats lite och festen blir helt okej till slut. Han frågar hur gammal jag är och jag sväljer hårt innan jag svarar. Det känns som jag ska avslöja att jag är en massmördar eller något annat hemskt. Jag kan nämligen se att han är mkt yngre än mig. Hade dock inte räknat med att han skulle vara hela sex år yngre! Känner mig gammal som gatan men han verkar inte avskräckas. När det är dags att gå frågar han om han kan få ringa mig någon gång och jag vill inte smickra mitt ego med att anta att anledning till att han bett om mitt nr är att han är intresserad. Det är full belysning i lokalen, jag är osminkad och ditt stressad direkt från jobbet så någon chans att jag ska fått honom att tro att jag har ett fördelaktigt yttre känns som icke existerande. I samma stund som vi sagt hej då har jag glömt hela händelsen.

Tre dagar senare hör han av sig (den berömda tre dagars regeln) sen hörs vi av lite då och då samtidigt so dramat med Mr snygg pågår i mitt liv. När han frågar om jag vill gå ut och ta en drink någon kväll tänker jag att om Mr snygg kan leka Bachelor och dejta flera så kan jag leka Bachelorette. Jag är ändå inte helt säker på att detta är en date, han kan lika väl vara intresserad av mig som vän och det är helt okej för mig så jag går med på att träffa honom. Han är snäll, trevlig söt och lite osäker. Men jag har trevligt och det det går lätt att prata med honom. Han frågar vad jag ska göra på nyår och jag berättar om mina planer. Han frågar om jag inte hellre vill följa med honom till Barcelona och fira nyår där med honom. I någon sekund är jag frestad, det vore exakt så galet så att det känns frestande men jag tackar vänligt nej iaf. Han följer mig till tåget och när vi promenerar i den kalla natten ber han mig undersöka hans bakficka och jag lägger handen på hans bak och inser i samma sekund att jag blivit "lurad".
- Du är medveten om att jag står och klämmer dig på baken nu, säger jag.
- Det var precis det som var min mening säger han.

och jag inser att trots att han är väldigt ung så är han inte alls så oskuldsfull som han verkar.

Inga kommentarer: