måndag, december 10, 2007

Smärtsamt slut.. .för Mr snygg

Det har gått bättre och bättre med Mr snygg. Han är lyhörd för saker jag säger och anstränger sig för att göra mig till lags, även om jag måste påpeka saker som för de flesta andra män är självklara. Det har nu gått tre månader och att han hänger kvar förvånar mig. Jag har utsatt honom för en del prövningar och inte alltid sagt de smidigaste sakerna. När han var på väg hem till mig en sen kväll och ringde och klagade på att det var så långt hem till mig svarade jag att han kunde åka hem till någon annan tjej om det inte passade. Hade han sagt så till mig hade jag inte direkt jublat. Men han har stått ut och jag har stått ut och det har varit uppfriskande att vara saknad och att vara längtad efter. Jag har varit lite svår jag är medveten om det men så någon gång under helgen efter att ha pratat med Rödluvan och lyssnat på hennes otur med dejtandet, tyckte jag det var så skönt att slippa allt det där och tänkte nu kör jag med Mr snygg, nu satsar jag och slappnar av. Nu kör vi på det här.

I ungefär två timmar var allt perfekt men sen hände det som alltid händer när jag sänker ner garden. Jag få en fet jävla käftsmäll!!
Det ironiska i det hela är att det är pga min totala hjärdödhet när det gäller allt som är tekniskt som jag gör min upptäckt. Jag famlar med mobilen och försöker göra om ett mms med en bild av honom till bakgrundsbild på mobilen. Om jag nu ska satsa så känns det som en bra symbolisk handling att ha honom där. Medan jag trycker mig fram genom olika menyer och alternativ hittar jag ett val jag inte visste fanns. Jag kan se vem han skickat mmset till. Tillsammans med mitt nr står två andra nr. Det är inget jätte speciellt meddelande. En bild på honom undertecknad med puss, puss. Hjärnan arbetar frenetiskt med att komma på en bra ursäkt, en bra logisk förklaring till vilka dessa andra nr kan gå till. Men jag misslyckas totalt i min uppgift att komma på vem man skickar ett sådan meddelande till. När jag äntligen kommer åt en dator slår jag upp de två olika telefonnummerna och hoppas att de ska gå till hans mamma eller bästa vän. De gör de inte. Två tjej namn jag aldrig hört honom nämna. Faktum står för klart inför mig för att ignorera. Jag är inte den enda han träffar. Det är logiskt när jag tänker efter, saker han sagt och gjort stämmer överens med att det är så. När jag sprang på honom på stan för några veckor sedan och han var kort och konstig. Väntade han på en av dem. Vet de om mig? Borde jag berätta något för dem? Det enda som är säkert är att han om inte har någon extremt bra förklaring så kommer han få äta upp det här ordentligt. Inte med en min, inte med ett ljud har jag avslöjat min upptäckt för honom. Imorgon ska vi ses och det är mkt möjligt att det blir ett mindre blodbad här i Superlandet och när jag är klar med honom kommer han ångra att han någonsin träffat mig.

Fortsättning följer...

4 kommentarer:

catnap sa...

Ojoj!
Här vill man ju veta hur det ska gå!!
Skulle ju kunna finnas en logisk förklaring. Kanske.

Hoppas du är okej..

Kram

Anonym sa...

Är ALLA män likadana?
Slutar snart att tro och hoppas på att det finns NÅGON som är annorlunda.......

Väntar med spänning på fortsättningen.

Kram

Lily sa...

Vilken superfunktion du hittat på mobilen. Kolla med honom. Har han ingen riktigt bra förklaring ska du prata med de andra tjejerna. Skulle inte tro att de vet om vare sig dig eller varandra. Vad trött man blir på alla idioter till killar.

Supergirl sa...

Catnap: Tack för omtanken. Jag är okej. Lite sur på mig själv bara.

Hossan:Nej då, det finns bra män. Jag har hört talas om dem och jag har killkompisar som är och kommer bli underbara pojkvänner. Men jag drar till mig avskum bara och du också har jag förståt.

Lily: tråkigt att du stängt ner din blogg hann aldrig läsa.

Ja, det var något helt nytt för mig. inget är hemligt längre med all ny teknik =)
Trött blir man absolut, och jag får se hur jag känner om jag ringer de andra tjejerna eller inte. Ska fundera på det. Men de förtjänar väl att veta.