torsdag, november 12, 2009

Styr upp mitt liv

Jag och Norrland har en sjukt udda relation, vet inte vad vi ska kalla oss. Jag har gett upp försöken att hitta en benämning som passar. Det skulle inte förvåna mig om vi en dag gifter oss, inte för att det finns någon stark kärlek mellan oss eller att han är den finaste utan mest för att vi alltid på något sätt återkommer till varandra. Och kanske för att vi är helt oss själv i varandras sällskap. Komplicerat som sagt och omöjligt att definiera.

Jag har varit arg på honom ett tag nu, över en skit sak egentligen. Men sen har den bara dragit ut på tiden och så blir man arg för att han inte har vett att be om ursäkt och tillslut är man rosenrasande samtidigt som man saknar, saknar så att det gör ont i kroppen. Men eftersom jag försöker bli en bättre version av mig själv som styr upp mitt liv så singlade jag slant om saken krona, vara den storsinta och prata med honom. Klave, fortsätta sura. Det blev klave men jag tänkte skit samma så jag svalde den förbannade stoltheten och ilskan och ärade honom med att få läsa mina rader på msn. Och nu en stund senare känns det bra. Vara vänner igen. Som en sten som lättat från mitt bröst.

Heja nya jag, fortsätter jag så här kommer jag snart vara fjäderlätt med alla stenar som jag kastar överbord.

5 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Duktig du är. Det är svårt att ändra gamla mönster.

Lite småkåt gubbe (LSG) sa...

Var glad, humor väger lätt,
medan sorg och ilska är tung att bära.


Har dessa ord i min facebook

Anonym sa...

Go Supergirl!

Nova sa...

Aj då inte va bra att va sur på någon.
Sånt skall lösas innan man läger både för sin egen skull som för den andress.

Dom riktiga vinnarna är dom som vågar förlåta.

Så då måste du ju vara en vinnare, bra jobbat SG.

/Nova

Supergirl sa...

Fröken Svensson: Tack, jo det är svårt men man får göra så gott det går.

Småkåt gubbe: Så sant, så sant!

Anonym: tackar =)

Nova: Nej det är inte bra att vara sur, tar massa energi.

Ja, jag är en vinnare! =)