tisdag, november 10, 2009

Älska terapi!

Har varit och träffat min kurator tre gånger nu. Det är oerhört intressant, på bara tre gånger har det blivit många aha upplevelser.

Förra gången pratade vi om Norrmannen, berättade om mina mardrömmar som bara blev värre och värre. Kunde vakna mitt i natten helt svettig och livrädd att somna om. Hon svarade att jag fick i läxa till nästa gång att höra av mig till honom och i samma sekund som hon sa det började jag gråta, major ångest! Jag stirrade på hans namn på msn men kom med alla möjliga dåliga ursäkter till varför jag inte kunde skriva just då, det var ju så stökigt hemma tex. I stället för att göra min läxa började jag nalla av min systers tabletter ihop om att få sova en hel natt utan att bli dumpad i mina drömmar. Men inser ganska snart att medicin är en ganska sjuk väg att gå. Så tillslut skickar jag ett vykort, med bara någon rad. Hurra för modiga mig typ.

I Lördags skriver han till mig på msn och jag får panik går ifrån datorn och är borta en mindre evighet och tillslut skriver jag tbx och vi pratar i över 3h. Han frågar försiktigt om jag träffat någon och jag svarar nej och ställer frågan tbx och håller för ögonen i väntan på svaret. Men han svara nej, ingen intressant och jag andas ut, äntligen.
Sen börjar vi trevande flörta och vi pratar om att ses snart att han ska komma hit en helg snart, mkt snart.
I går hörde han av sig igen bara för att önska god natt.

Nästa gång jag går på terapi ska jag ge henne, kuratorn en stor kram!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Aktuellt om psykisk sjukdom

- Peter Ingestad, Solna

Fröken Svensson sa...

Skönt att höra :D Hon verkar klok din kurator.
Kram och lycka till!

Tre stycken sa...

Vilken lättnad! Jag tänker på dig. Kram!

Förnuft&Känsla sa...

Här har du en ny läsare, nybörjare i bloggvärlden. Gillar din blogg skarpt!

Jag har funderat massor på terapi. Detta var ju väldigt intressant, fast jag får ont i magen bara jag tänker på eventuella hemläxor som jag skulle få...

Och tänk vad snabbt allt kan ändras i en relation. Från att man inte hörts på 100 år till att man är en del av varandras vardag igen. Nackdelen är ju bara att det kan svänga lika snabbt åt andra hållet...

Kram från Förnuft&Känsla

Mister Secret sa...

Va skönt att du har hittat en bra kurator, alla jag har hittat har trampat runt i tomrummet utan att leda mig framåt...

Anonym sa...

Ny läsare här med - men imponerad sådan! Keep it up. Och hey, blir det för läskigt kan man alltid skicka en flaskpost eller brevduva...

Nova sa...

Skönt att det går ått rätt håll.

/Nova

Supergirl sa...

Kraxpelax: läste din artikel, tack för att du delade med dig. Den var väldigt öppen och personlig, mkt intressant läsning. Jag tar knappt en ipren när jag har huvudvärk så mkt har jag emot mediciner så att jag ska knappra tabletter känns främande och inte heller nödvändigt däremot väckte dina ord många tankar kring min syster.

Fröken Svensson: Jo hon har sina ljusa stunder =) Kram

Tre stycken: tack söta du! Kram

Max: =D

FOK: Välkommen hit!!
Tack vad otroligt glad jag blir =D

Jag rekommenderar ALLA terapi, väldigt nyttigt. Jag kan ju avslöja att jag började gråta av ångest när jag fick min läxa. Men man måste bryta mönster för att få resultat.

Det är det där svängarna som skrämmer siten ur mig, ena stunden lycklig som fan andra gråter man som ett barn.

Kram

Mister Secret: Egentligen är hon ganska kass, hon pratar med bebisspråk, har ordning på sina papper, kommit 40 min sent till ett möte och berättar om sin dåliga relation med sin mamma men jag försöker koncentrera mig på det som är bra. Fast fortsätter bebisspråket kommer jag ev nita henne =)

hurskajaggahem: Välkommen hit =)

Tack söta du, blir så obeskrivligt glad. det är såna kommentarer som ger inspiration =)

Japp brevduva står på inköpslistan =)

Nova: Ja eller hur, hoppas det håller i sig =)