onsdag, november 18, 2009

Strula till mitt liv

Syster säger: Du ser ut som en fjant när du pratar med Norrmannen och jag blir medveten om att jag faktiskt gör det. Sitter där med fånleende över hela ansiktet och skrattar för mig själv. Vad som känns som en minut är oftast flera timmar. Och vi hörs ofta, nästan varje dag. Ibland bara för att säga god natt.

Häromdagen frågade jag om han inte skulle flytta till Stockholm istället, och han svarar, vi får se.
Vi får se, är fullkomligt tillräckligt. Inte för att jag tror att han kommer göra det men det finns ändå ett hopp i orden, vi får se. Jag försöker att inte tänka så mkt på vår relation även om jag inte kan låta bli att fundera på vad han faktiskt känner för mig. Vad som bara skulle bli en natt och sen bara en helg har ändå överlevt i över 5 månader. Så något känner han uppenbarligen. Och något känner jag också uppenbarligen. För 5 månader är länge med distansen och bristfälliga möten. Ibland känns det som vi står där hand i hand och velar fram och tbx om vi ska hoppa, ta steget att faktiskt bli ett par men någonstans nöjer oss vi att stå vi stupet och titta ner. Vårt förnuft säger oss att det absolut bästa vore om vi hittade någon annan var sin annan på nära håll.

Jag och Norrland är vänner igen, och numera även kombos. Att bo ihop med sitt ex är förmodligen det mest idiotiska man kan göra. Inte för att det på något sätt råder några tvivel om att vår tid som mer än vänner är över och jag är övertygad om att ingen av oss egentligen vill ha det på något annat sätt. Men att vi skulle vara likgiltiga inför att se varandra med någon annan är nog naivt att anta. Så vad jag gör av Norrland när Norrmannen kommer på besök vet jag inte riktigt. Den dagen, den glädjen.

Och någonstans ute i kullinserna väntar en tredje spelare på att komma in på planen.

10 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

vem? Mr dryg igen? Nyfiken här vettu! Du skriver ju inte så ofta längre! KRAM

Anonym sa...

Supergirl, du gör så att det pirrar i min mag! :)

anagoesbananas. sa...

Och så händer det massor och så lämnar du cliffhangers hela tiden! Kvinna! Du gör mig plågsamt nyfiken! ;P

Anonym sa...

kombos?? how come? vad händer?

Hossan sa...

Han i kulissen är någon som inte ens Supergirl känner ÄN ;-)

Ha det gott och var rädd om dig!

Velfia sa...

Norrland - bor han i sthlm nu? Nu fattar jag verkligen ingenting...

chaos sa...

Jag säger som Velfia, jag fattar inte heller någonting. Har Norrland flyttat ned till dig...eller?

Strula till mitt liv är jag också ganska bra på, speciellt när det gäller karlar. Hmmm!

FörnuftochKänsla sa...

Förnuft is no fun. I slutändan handlar det ändå alltid om känslan. Och hittar man den, så starkt som du verkar ha gjort, så ska man hålla fast vid den. Även om den har sitt säte i Norge :). Kram

Fröken Svensson sa...

Ojojoj. Här händer det grejer. Många killar runt dig, precis som jag hade det förut. Både roligt o förvirrande på en o samma gång, eller hur ;)
Kommer Norrmannen så får du nog be Norrland sova borta, hade jag gjort. Ni har ju haft ert och Norrmannen e ju på nåt sätt "nyare" och man vet inte vad som händer där, eller? Lycka till iaf. Du varkar ha fullt upp som sagt hihi.
KRam

Supergirl sa...

VVP: Nej inte Mr Dryg han har rött kort sen ett tag tbx.
Jag vet jag är jättedålig på att skriva men det vänder säkert snart.
Kram

Anonym: Härligt :)Love it :D

Anabanana: Jag är jätteledsen men jag älskar verkligen att göra er plågsamt nyfikna, flåt!

Anonym: Händer inte så mkt mer än att jag har massa plats och lite pengarbrist och han behöver någonstans att bo. Supersmart lösning, typ :)

Hossan: Du känner mig bra vid det här laget =) Japp, finns inte så mkt spännande att berätta, en 25 årig pojkvasker med kolsvarthår =)

Detsamma!

Velfia: Ja, han flyttade hit för 2 månader sedan, möjligt att jag glömt skriva det. Har bott hos en kompis till honom sen dess men funkar inte så bra.

Chaos: Nej han fick jobb här i Stockholm så därför han flyttat hit.

Jag tror det är pojkarna som strular till vårt liv. =)

FörnuftochKänsla: visst är det så, men det är energikrävande och så vill jag ju att Norge ska hålla fast vid mig också.

Fröken svensson: Det är faktiskt verkligen inte med flit som det blir mkt pojkar, jag är jättenöjd med en på 100% än 3 på 30% =)Och när man tittar lite närmare på det så finns ju egentligen inte så mkt där.

Självklart kan jag be Norrland sova borta om/när Norge hälsar på men är orolig för att det skulle såra honom oerhört. Vi får se när den dagen kommer.