måndag, november 23, 2009

Permanent minneslucka

Det är något som hänt med mig, mitt minne sviker mig allt mer ofta. Jag har innan haft ett ganska normalt dåligt minne men nu är det katastrof. Jag upptäcker att jag allt oftare frågar folk om jag berättat saker för dem, ännu oftare berättar samma sak flera gånger. Idag frågade jag min syster för sjunde gången var hon hade fått te muggarna ifrån vi dukade fram. Och när hon får ett lite utbrott och säger namnet på affären igen är det ändå som jag aldrig hört talas om det.

Jag är med andra ord ganska jobbig att ha att göra med just nu och ska jag vara ärlig så börjar jag bli riktigt orolig.

4 kommentarer:

Lite småkåt gubbe (LSG) sa...

Det är inte kul när andra blir irriterade för att man glömmer bort att man redan frågat saker, dom kanske börjar tro att man inte bryr sig i det dom gör.

Är det allmän glömska, typ att man är disträ eller finns det andra orsaker ?

Jag är lite disträ, ofokuserad och därför får jag dåligt korttidsminne.

Dock är detta inget nytt, kan ge ett exempel på något som hände för över 10 år sedan eller kanske lite mer.
Hade tänkt ta med soppåsen så jag ställde den precis vid ytterdörren, tror du att jag fick med den, ICKE, på något sätt lyckades jag "kliva" förbi den utan att komma ihåg att ta med den.

Tror nog att du behöver fokusera lite mer och om jag inte missminner mig så har du haft en hel del att fundera på som säker gör att du är ofokuserad på vissa saker.

/ LSG

Nova sa...

Depression och stress påverkar minnet ganska drastiskt.
Å du utsätts ju för en hel del stress moment som kan påverka dig.
Det minne kommer nog tillbaka när du får ordning på allt som tynger dig.

/Nova

Fröken Svensson sa...

Tror det är som Nova skrev. Jag har varit med om det jag också, läskigt är det ,men inget farligt. Kram

Supergirl sa...

Lite småkåt gubbe: Just den där känslan man ger folk om att det de sagt eller gjort inte skulle vara viktigt nog är värst.

Jag är väl disträ normalt men jag brukar minnas saker folk sagt. Det här är något annat. Min kurator säger att detta är ett förstadie till depression =(

Nova: Jag hoppas att det är så, att de kommer tbx. Snart vågar jag inte umgås med folk ju.

Fröken Svensson: Inte farligt men väldig obehagligt, plus att jag känner mig elak, som när jag började berätta för en kompis om en fest... som jag gått med henne på. Ont!