måndag, april 27, 2009

Trött

Jag har varit lite off, minst sagt den senaste tiden.
Hela jobbhistorien har tagit varje uns av energi.
Har inte ens orkat slå på datorn på kvällarna.

Jag har nu blivit medlem i ett fackförbund, nu är det så fint att alla fack jag pratat med har en karenstid på x antal månader innan de medlar i konflikter. Jag ringde dock ett förbund och berättade min historia, kvinnan jag pratade med blev upprörd och chockad å mina vägnar. Vilket faktiskt kändes bra, för de måste ju betyda att detta inte är något som händer var och varann dag. Hon sa att jag skulle skriva ett mail och berätta min historia och att de därefter skulle ta ett beslut om de skulle hjälpa mig trots att jag är nybliven medlem.

Annars är situationen på jobbet ok, nästan som vanligt, förutom att jag nojar sönder mig över hur han ska "sätta dit mig" och jag genomskådar sakta men säkert min vikarie som den falska bitchen hon är. Att hon gör allt för att vi ska vara bästa vänner gör inte saken direkt bättre, senast erbjöd hon sig att komma hem till mig och tvätta mina fönster!! Jag spelar med så gott det går, att avslöja för henne att jag vet vad hon går för känns som ett mindre intelligent val. Jag skulle kunna gå från jobbet nu så länge hon inte får mitt jobb, den där falska bichen ska inte dra fördel av att vara just en falsk bitch.

Har börjat titta runt på jobb, men hittar inget jag vill ha, anntingen är jag överkvalificerad eller underkvalificerad. Jag vill stanna där jag är.

6 kommentarer:

Nova sa...

Hoppas att faket ställer upp för dig.
Skule vara väldigt tråkigt om han kom undan det här.

Å grattis sg

/Nova

.perpotator sa...

Men vänta nu. Är det hon som är en bitch nu.. Är det inte din chef som är svinet i den här historien. Det är ju faktiskt han som tänker sparka dig för att han tror att han ska få ligga med henne. Vad hon har eller inte har gjort är ju faktiskt något som du bara gissar, eller har hon sagt till dig att hon planerar en kupp för att få ditt jobb?
Nä fortsätt rikta din ilska åt rätt håll nu och ha fokus på din idiotchef.
Dessutom tycker jag att du ska tänka på att det är ganska symptomatiskt att tjejer krigar mot varandra istället för den riktiga fienden liksom.

Caesar på jobbet sa...

Jag skulle precis skriva det .perpotator redan skrivit. Det är väl chefen som är svinet? Tjejen behöver väl inte ens veta att han vill ge henne ditt jobb?

Och OM hon nu vet det - ska hon bara tacka nej till ett steg upp i karriären för att vara snäll?

Tillsammans-bloggen sa...

Fan va jobbigt. Hoppas att det dyker upp ett lagomkvalificerad-jobb snart. Där kan du fan inte stanna. Med en sån röv-chef.

Tess sa...

Låt vikarien tvätta dina fönster.
Det är ju dreitjobbigt!

Supergirl sa...

Nova: Jag vet inte om jag har så mkt förtroende för facket men vi får väl se, litar mer på min egen förmåga att föra min talan.

.perpotator:Ja hon är en bitch, det utesluter inte på något sätt att han också är det. Jag gissar inte jag vet, hon är inte så skarp och har på flera sätt avslöjat att hon är invigd i planerna.

Det här handlar inte om att jag missunar andra tjejer att lyckas, har du fått den bilden av mig har du fått helt fel bild. Jag behandlar alla lika tills de visar sig inte vara värda det!Just nu är hon lixom han mina fiender.

Caesar: Hon vet!
och jag har inte sagt att hon ska tacka nej men hon behöver inte köra med sitt dubbelspel och bete sig som om hon är ett oskyldigt offer som helst av allt vill vara min bästis när det är uppenbart vad hon håller på med.

fröken framtid: vet verken ut eller in men bort måste jag nog.

Tess: Jag bajsar hellre på dem än släpper in henne i mitt hem.

välkommen hit föresten =)