onsdag, april 08, 2009

Facit

Sitter på kontoret och sliter mitt hår i frustration över hur jag ska tackla Dryg situationen.
Ibland tänker man för mkt
Och ibland vill man bara ha svar.
Svar som inte finns.
Så minns jag plötsligt om en dam som kan se.
Svaret på min böner tänker jag och rusar ut från jobbet

Hon räcker mig en kortlek, blanda och tänk på det du vill ha svar på säger hon och jag blandar och tänker, vad tusan försiggår i hans huvud?
Hon är förvånansvärt pricksäker, när hon förklarar.
Det tog slut men han lämnar dig inte i fred säger hon.
Han vill ha dig kvar.
Hon beskriver hans personlighet. Det här är en man du ska akta dig för.
Du är för bra för honom.
Jag tycker hon är lite väl hård.

Det syns tydligt att han tycker om dig säger hon och pekar på korten.
Fast han vet inte. Ena dagen är han övertygad om att det är dig han vill ha för att nästa inte vilja. Och så pekar hon på korten hon lagt upp på rad. Älskar, älskar inte, älskar, älskar inte...
Men jag vill ha svar, den här frustrationen driver mig till vansinne och mitt tålamod är slut.
så jag förklara och hon ber mig blanda samtidigt som jag ska koncentrera mig på frågan jag vill ha svar på.
Har vi någon framtid?

Återigen kort på bordet.
Kortet död står för nystart, ni blir tillsammans igen och i några månader kommer du känna dig som härskare av universum och vara jättelycklig, sen kommer han lämna dig igen och du kommer efter det i flera år hysa stark sorg och misstro till män.
Det gör jag redan
Om ni inte blir tillsammans kommer det gå över på några månader men det kommer krossa dig mer än första gången han lämnade dig, om han gör det igen.
Men du kommer inte lyssna på mig du kommer ta honom tbx. Det står här.

Sen berättar hon om Mr Ds framtid. Han kommer träffa en kvinna om några år som han blir hejdlös förälskad i och gifter sig med som kommer krossa honom.
Han kommer få vad han förtjänar.
Karma.

Och min framtid.
Lycklig i några månader för att sedan krossa totalt och leva ensam och bitter.
Hurra!

Tur att jag tror på att man skapar sin egen framtid..

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror på dig, skapa din egen framtid där du är så lycklig som du förtjänar. Med eller utan Mr Dryg. Lita på magkänslan och gör det som känns rätt... KRAM

Fröken Svensson sa...

Håller med Falcisen.
Kram!

Tillsammans-bloggen sa...

Jag hade ju inte kunnat hålla mig därifrån. Passion och besatthet går inte att ignorera. Sen tror jag iofs inte på trollpackor heller, men...
Klarar du att gå vidare så gör det, så kan jag ha dig som förebild :)

HappyCat sa...

Det går ju ibland inte att säga nej även om varje fiber i ens kropp skriker NEJ, NEJ!
Vi får väl hoppas trollpackan har fel...

Kram

Tre stycken sa...

Spännande med spådam! Häftigt det vore om hon har rätt. Det där med karman och så.

Ska inte säga vad jag tycker att du ska göra, för jag har inte en aning. Tror att du kommer ta "rätt" beslut. Kram från mig!

Hossan sa...

Ja, jag håller med Falcisen.
Gör det som du själv känner.
Tror inte på spådamer....

Nova sa...

Även om jag har svårt med spådamer även om jag inte kan förneka att det fins en möjlighet att det funkar.
Men hur det än är med det så är inget förubestämt så skapa din egna framtid som dom andra säger hära, men gå varasamt fram.
Trots ganska många som har varnat dig för honom så e det bästa att följa vad din magkänsla säger.

/Nova

Susanne och Pebbels sa...

Usch..lyssna inte på spåtanter, Jag har gått till en spåtant en gång, hälften stämde och hälften var båg.

Men hon sa att jag skulle träffa mannen i mitt liv och att han skulle fria inom tre år, och det gjorde han.

Men han skulle komma från ett annat land och det enda språket vi hade gemensamt var engelskan.

Det stämde inte.

KRAM

Dita de La Mer sa...

Jag fick ett så mystiskt budskap av en spådam en gång.
Hon sa något i stil med du förlorar den dubbla lyckan, men vinner den tusenfallt i hälften.

Fick missfall med tvillingar, och sedan kom min dotter.
Jag var bara 16 när spådomen kom... snart 12 år sedan!

Supergirl sa...

Falcisen: Jag ska göra mitt bästa och magkänslan ska man aldrig underskatta.

Kram
Fröken Svensson: Jag med.
Kram

Fröken framtid:Jag tror det är något jag lärt mig med tiden. Ibland måste man tänka långsiktigt, det är det jag försöker mig på.
Jag tror säkert du hittar bättre förebilder =)

Hapycat: Det beror på vad anledningen till att man säger nej är. Ibland måste man tänka vad priset blir om man säger ja och om man tycker det är värt det.

Kram

Tre stycken: Jag hoppas hon har fel, tycker inte det lät något vidare, och jag vill inte att Mr Dryg ska må dåligt heller.

Hossan: Man måste nog alltid följa vad man själv tror på och det som känns rätt.

Nova: tror egentligen inte heller, men det är intressant.
Många har varnat mig, men jag känner mig egentligen inte orolig.

DAT: jag tror att det är lätt att säga tillräckligt vaga saker så att de passar in för de flesta. träffa mannen i sitt liv och att han ska fria inom 3 år är nog något som man kan säga till hälften av alla singeltjejer och det blir sant om de är i rätt ålder =)

Dita de La Mer: åhh läskigt

Den Vanliga Anonym sa...

vem behöver spåtanter när vi har 118100? ;)
"118100 tror att Super Girl och Mr dryg passar ihop som handen i handsken och korven i korvbrödet. De kommer ha det superbra tillsammans, och att deras förhållande kommer hålla länga."

Ok kanske inte tror alltförmycket på 118100 men han är så skåning ;)

Glad påsk!

Supergirl sa...

DVA: haha 118 100 säger du? Ja varför inte man kanske ska testa just for fun =)
jag får väl publicera svaret här, för det var väl din egen spådom du skrev? =)

Glad påsk!