tisdag, april 21, 2009

Han sa..

Antingen tar du det här 4 månaderna och ett bra betyg och går eller så stannar du och jag ser till att samla tillräckligt på dig för att säga upp dig, då får du två månader och inget betyg.

Jag sa, jag stannar.

Turerna är många de inlindade hoten, direkta hoten blandat med oväntat smicker.

Han trodde jag skulle gå utan fight.
Jag trodde han kände mig bättre än så.

Faktum kvarstår dock att det är jag som är förloraren, nu gäller det bara att minimera förlusten.

Det som stör mig mest av allt är att han har absolut inget att gå på, inte ett skit.
Han har bara bestämt sig att jag ska bort.
Han är uppe bland stjärnorna och jag är bara en liten skit
Som David och Goliat
Fast med annorlunda slut

17 kommentarer:

Anonym sa...

Vad i helvete är det du skriver?! Så kan väl fan inte det kräket säga?? Vad fan är det för chef??? All eloge till dig som inte ger dig utan fight!!!! Kram i mängder!!!

Supergirl sa...

Jo tydligen kan han det.
Jag har inte gjort något fel, han har inget, så att ge sig finns inte på kartan om jag så ska ta lån och anlita jurist.Sen kanske jag sitter där sparkad utan betyg tillslut men då får jag väl trösta mig med att jag sitter som en nagel i ögat på honom till dess

Massa kramar tbx!

chaos sa...

Fy f-n vad förbannad jag blir när jag läser ditt inlägg! Hur i h-vete kan han göra så?!

Håller på dig!

Kram!

Nova sa...

va jag vet så kallas det där för olaga hot och är därmed straffbart.
så kräcket e på djupt vatten.
Synd att du inte har ett vitne eller ljudupptagen.
Men gå med i faket de kan dröja innan han kommer till skott.

Å se nu till att det e han som får bita i grässet.

/Nova

.perpotator sa...

det är knappast olaga hot. däremot kan och ska du absolut ta med det där till facket. en arbetsgivare MÅSTE ha goda grunder för en uppsägning, oavsett vad vissa här säger. att du kanske inte vill stanna efteråt är en helt annan sak.
och det är bra att du blir arg. energin du får av ilskan är till för att användas till exakt sådana här saker. dessutom tycker jag att du ska ta upp det här med hans chef. berätta vad som hänt och var rak och ärlig så kommer du säkert att få en alierad.
och du, gå med i facket idag.

Max sa...

Håller med om att du ska gå med i facket. Jag tycker också att du ska gå in på advokatsamfundets hemsida, jag har bestämt för mig att man har möjlighet att kontakta dem för en gratis rådgivning på ca en halvtimme eller så. (dvs du får lägga fram ditt ärende och råd om vart du ska vända dig.)

Kram på dig!

Therese sa...

Håller me de andra...vilken jäkla chef du har !! Bra att du står på dig, är starkt gjort för det lär ju inte bli nån vidare bra stämning mellan er=( Håller på dig !!

Hossan sa...

Jag håller på dig Supergirl! Starkt gjort att inte ta hans dåliga och fräcka "erbjudande"!

HappyCat sa...

Jävla IDIOT!!!!

Ge dig inte utan fight, då kanske du i slutändan får ett saftigt avgångsvederlag som plåster på dom djupa såren.

Fasen alltså, blir så förbannad, önskar jag visste vart du jobbade så jag kunde läxa upp aset!

Hang in there girl!

Anonym sa...

Många undrar varför man ska vara med i facket och betala för det...?
Det här är ett sånt exempel!!! Finns många fler anledningar också!

Så gå med om Du inte redan är med! Bli uppsagd utan skäl kan man bara inte bli, måste vara goda grunder då. Pga arbetsbrist är en annan sak men då ska man varslas etc.

Oj, nu lät jag lite grining men menar så väl och tänker på Dig vilken jäkla läge Du är i! Jag skulle må piss värre så Du har alla varma tankar från mig!

Gubbstrutt säger jag också !

Kram // Turtlan

Max sa...

Varsel behöver bara läggas om fler än 7(?) personer kommer sägas upp. Man har dock förtur till återansställning, om en tjänst blir ledig hos arbetsgivaren som man har kompetens till, ett antal månader efter att man blivit uppsagd pga arbetsbrist just för att man inte ska kunna bli uppsagd av det skälet och sen ersatt av en annan.

Tre stycken sa...

Det låter ju riktigt, riktigt konstigt. Tycker nästan att du ska ta kontakt med jurist redan nu, spela in era samtal eller liknande. Sånt här och mindre får man ju 100 000 i skadestånd för!

Anonym sa...

Gå med i Facet SP dom kan hjälpa dig med sånt här.

Min bror vad mer om något liknande han spelade in samtalet och när han konfronterade företaget så blev dom väldigt spaka. Det hela slutade med att bror fick en årslön insatt på kontot. Eftersom han redan hade nytt jobb så var han rätt nöjd. Poängen med storyn är att vad företaget sa till bror var väldigt snarlikt det du skriver.

En annan sak ge dom inga anledningar att sparka dig så drar ner på bloggande och surfandet och privata mailandet på arbetstid. Det är sånt en del bolag använder som svepskäl.

Gå med i facket dom hjälper dig

lycka till!

Varför vara perfekt.. sa...

Alltså, fy faaan vad jag blir förbannad!!!! De flesta har redan skrivit allt jag vill säga, så jag finner inga mer ord, än att jag är jävligt förbannad! Du är stark, som inte ger dej utan en fight!
Puss o kraaam

Fröken Svensson sa...

Håller med perpotator. Man FÅR inte säga upp en anställd utan grunder. Gå till hans chef o kolla samtliga regler för detta, så du har kött på benen då du kan hugga honom i ryggen. Du kommer bara ångra dig om du inte gör något! Jag har som sagt varit i samma sits. Kram!

Susanne och Pebbels sa...

What? Vilket as!!!!Vart jobbar du? Alltså jag menar inom vilken branch?

KRAM

Supergirl sa...

Choas: Inte den blekaste!

Nova: har ett vittne, personalchefen, men hon står på hans sida.

.perpotator: Jag vet att han måste ha goda grunder, det är därför att han kommer vara på mig som en hök, sen ryker jag.
Hans chef är vd på företaget och lär knappast bry sig om mig och även om han gjorde det så skulle de hålla varandra om ryggen.
Tror jag hittat ett bra fackförbund, får se om de håller måttet.

Max: facket ska jag bocka av, och rådet med advokatsamfundet var bra, tack.

Metalbruden: Stämningen är med tanke på omständigheterna okej, konstigt nog är han överdrivet trevlig men det känns ju inte direkt som jag kan koppla av =(

Hossan: Jag känner att om jag tog det så skulle jag ångra mig resten av livet. Jag har inte gjort något fel, varför ska jag försvinna för!

Happycat: Jag ger mig aldrig utan fight, aldrig!

Turtelgirl: Jag trodde nog att jag inte behövde det eftersom jag jobbar på ett stort och välkänt företag men det är ju bevisat att jag misstog mig.

Han kan inte säga upp mig för han har inget att gå på därför försöker han hota mig och köpa ut mig, men se det funkar inte.

Max: du kan det här, det hör jag.=)

Tre stycken: är i kontakt med en jurist som vill ta sig an mitt fall och inga samtal utan att jag bandar dem från och med nu. Hade varit guld att ha hans hot på band.

Anonym: Jag skötter mig äckligt bra på jobbet, går inte ut på nätet om det inte är nödvändigt i tjänsten. kollar inte ens mailen. Jag ska göra ett så äckligt bra jobb. Tyvärr tror jag att han kan hitta grejer ändå om det är det han är ute efter.

VVP: Jag är också förbannad!
kram

Fröken svensson: Kan du inte maila mig och berätta om dina erfarenheter?

DAT: Kan tyvärr inte svara på det, sorry!