söndag, april 19, 2009

Dagens ord- ÅNGEST!!!

Jag trodde jag visste vad det innebar att ha ångest, men jag hade fel.
Allt jag känt innan har varit en barnlek jämför med mina symptom idag. Jag har en klump i magen och i halsen, extrema andningssvårigheter och en stark längtan efter att fly.

Först var jag övertygad om att jag skull be om mer tid men nu vill jag bara få det hela överstökat så fort som möjligt. Jag pallar inte att må så här. Det absolut värsta är att jag känner att hela händelsen äter upp mitt självförtroende och min självkänsla och det finns ingenting som är värre än att känna sig värdelös. Jag försöker kämpa emot men ändå är det svårt att inte ge efter för känslan av att vara totalt oduglig. Finns det något jag egentligen klarar av?

Rent logiskt vet jag att jag är bra. Jag började på företaget som konsult och efter nästan 18 månader blev jag erbjuden en fast anställning för att de var så nöjda med mig plus att jag fick en drömlön och tjänar mer än alla andra med samma befattning.
Jag vet att jag är omtyckt av mina kollegor, det tvivlar jag inte på och egentligen tror jag min chef gillar mig oxå fast han är inte tänd på mig. Jag ger honom inte den bekräftelsen.

Men nu står jag här likväl och det är orättvist, för att jag inte tryckt upp mina bröst mot honom eller fånskrattat åt hans skämt så ska jag genomleva den här helvetes ångesten. En del män är så otroligt korkade, att de inte ser igenom det!

Jag ska försöka vara stark imorgon. Det kan gå hur som helst men planen är att begära 8 månader, får jag inte det så stannar jag som en finne i röven på honom och en del av mig vill stanna bara för att jävlas. Jag tror att jag har en chans att få min 8 månader för han är bland de mest konflikträdda människor jag träffat.

Jag önskar det var tisdag så allt det här var över.
Tänk styrketankar åt mig, jag kommer behöva det för just nu känns det som jag går min egen död till mötes.

Jag vill inte!

16 kommentarer:

Ella sa...

Hej,
Tänker styrketankar..

Supergirl sa...

oj svijetla: Välkommen hit!
Tack så väldigt mkt, behövs!

Fredrik sa...

Oj vännen det låter inte alls kul... hoppas att allt går bra!

Tänker på dig!

kram

Supergirl sa...

Fredrik: tack hjärtat. Jag lider helvetskval men det måste gå bra, finns väl inga alternativ? Hur det än går ska jag försöka göra det bästa av det.

Kram

Fröken Svensson sa...

Jag kanske är korkad, men jag förstår inte riktigt.. Ska du säga upp dig imorgon? Är chefn flirtig mot dig och har varit sliskig? Jag vet nämligen vad du talar om... därför jag vill ha mer fakta :O)

Angående om det är lätt att få nya jobb nu? Svar: NEJ! Det är generellt 400 ansökningar/jobb och jag har letat aktivt sen januari, inte hört ett ord. Visst gör CV:t mkt, men tror mer på kontakter, då jag försökt en hel del att göra om CV:t genom alla de tips jag fått. Lycka till!

Supergirl sa...

Föken Svensson: Nej han är en inte flörtig mot mig men hon som var vikarie för mig medan jag var borta är sjukt flörtig mot honom (något jag också fått bekräftat från kollegor) och den tönten går på det och har erbjudit mig fyra månadslöner mot att jag säger upp mig själv så han kan anställa henne istället.

Vad söker du för jobb?

Nova sa...

Inte gå å känna dig värdelös bara för att han bara kan tänka med skalle pär.
Du e troligen det bästa som har hänt det dära företaget.
Inte vara hängig nu för då skall du få se på andra bullar, nä använd dina känslor istälet te att få honom att foötstå att man inte behandlar någon så och speciellt inte dig.

Lycka te å ge dom hell.

/Nova

Supergirl sa...

Nova: Jag är skitledsen men jag ska försöka vara stark.

Tack för att du tror

Varför vara perfekt.. sa...

Ärligt, hur kan man göra så som chef??? jag blir förbannad! Du åker på semester, har roligt. och sen när du kommer hem så har din fitt-vikarie lyckats snärja din chef? Fy fan!

Hossan sa...

Tänker på dig!

Jag tycker att det är chefen som ska gå - inte du!

Caesar på jobbet sa...

Kan det inte vara så enkelt att din lön spelar en stor roll i det hela? Han kan anställa den nya tjejen för halva summan och på så sätt spara en massa pengar. Dessutom har du säkert redan röjt upp och förenklat en massa processer så de är mer eller mindre självgående?

Bara en tanke...

Fröken Svensson sa...

Ok då förstår jag. Fan vad arg jag blir då jag hör sånt här! Har du ställt honom mot väggen och frågar varför? Du måste ju få en förklaring. Är du fast anställd så kan man inte bara säga upp dig (tro mig, jag vet). Det enda han som sagt kan göra är att DU säger upp dig, jag skulle vägrat eller bett om 1 års lön. Fuck honom, tänk på dig själv! Kram och lycka till!

PinnKakan sa...

tänker på dig kära SG och hoppas att allt löser sig. kram!

Varför vara perfekt.. sa...

Facket? Är du inte med i facket?? kraaaam

.perpotator sa...

men hur gick det???

/nyfiken

Supergirl sa...

VVP: Livet är orättvist, någon gång kanske man vänjer sig vid det.

Hossan: Håller med dig!

Caesar: det bidrar säkert.

Fröken Svensson: Han vägrar ge mig mer än 4 och jag kan inte göra något åt det, maila mig gärna om du har något tips. Hans plan nu är att sätta dit mig så han kan sparka mig.

Pinnkakan: Tack för dina tankar!
Kram

VVP: noppe inget fack, och jag måste vara med i minst tre månader för att de ska hjälpa mig så jag får klara mig själv genom något slags under.

.perpotator: uppdaterat nu, var totalt färdig igår. Men kort så gick det åt helvete!!