fredag, juni 12, 2009

Samtal från det förflutna

Idag ringde mitt ex, mannen jag varit gift med och och varit tillsammans med i över nio år. Vi har inte pratat på tre år.
Det konstiga var att när vi pratade så var det precis som vanligt, som att ingen tid alls gått. Han är omgift och har en liten dotter på två år. Det är så där när man trängt in i själen på någon så vet man vad personen tänker och känner utan att de behöver säga det. Fast han inte sa det så kunde jag höra att han inte var lycklig. Lustigt hur det funkar.

Att prata med honom väckt ett minne, om hur mitt liv brukade vara när jag var en vi-människa och delade varje andetag och tanke med någon annan, med honom. Efter att vi gjorde slut, slutade jag prata och faktiskt att tänka på honom. Han lindades in och lades långt bort bland alla förträngda känslor och minnen och så idag, ikväll efter att vi pratat så gör sig minnena påminda och jag finner till min förtvivlan att jag saknar honom fruktansvärt mkt. Äkta kärlek dör aldrig.

Ibland undrar jag om vi gav upp för lätt, men samtidigt var vi för unga när vi träffades. Hade vi träffats idag och blivit tillsammans nu, så hade det nog hållit för evigt. Men ändå skället till att vi gick skillda vägar finns ändå kvar. Det går inte att kompromissa om en del saker även om kärleken finns där.

På måndag ska vi ses.
Jag och min första kärlek och kanske egentligen enda sanna kärlek men framförallt min forna allra bästa vän.

7 kommentarer:

Grodan sa...

Åh så fint sagt!

Caeasr på jobbet sa...

Känner igen mig i det där lite. Livet blir inte alltid som man tänkt sig liksom.

Men för min del tror jag ändå att det var bra att det blev som det blev, med facit i hand.

Supergirl sa...

Gordan: Tack

Caesar: Det blir ju inte det, men tur ändå kanske.

Jag ångrar heller inget men kan ändå bli lite sorgsen när jag tänker på det.

Dita de La Mer sa...

Träffade mitt förra liv efter 4 års radiodöd.
Det blev som att sluta en cirkel.

Vad skönt att känna så som du känner, att kunna inse, släppa och gå vidare.

Du delar alltid med dig lika bra!

Nova sa...

Titta min ängel har vaknat igen :-)
Har upptäckt att kärlek e mer komplicerat än va man kan tro å känner igen mig lite i det du skriver.
Men ack så underbar den är.

Hoppas du får en bra åter träff med honom.

/Nova

Anonym sa...

Inte så konstigt att du känner dig lite sorgsen.
Ni delade ändå många år, känslor och tankar.. sånt som plötsligt kan komma upp till ytan igen när man ses.
Hoppas ni får en bra återträff.

Supergirl sa...

Dita de La Mer: Tack vad glad jag blir. Ibland undrar jag om vi är för bra för att gå vidare?

Nova: jag är ledsen men har varit fullt upp. Undrar dock hur det går för dig och nya kärleken? Håller tummar och tår för att hon ska vara rätt tjej för dig.

Det blev ingen återträff utan den är flyttad på obestämd framtid.

Latja: Nej det är väl egentligen normalt och konstigt vore det väl annars. Jag flyttade dock fram återträffen till senare vill inte ha ev kaos i mitt liv just nu.