onsdag, augusti 26, 2009

En dag i taget

Vi får det att funka, och varje dag som går utan att han backar eller säger orden att han träffat någon annan andas jag ut och vågar sakta, sakta känna mig trygg i att hans känslor faktiskt finns där. Ibland blir jag skitförbannad på honom för att han är underbar, så sjukt dålig stil att försöka lura mig att falla för honom. Andra gånger stör jag mig på sättet han rättar till glasögonen eller att han skriver hehe istället för haha. Det är försvarsmekanismer, jag förstår det och kan faktiskt skratta åt det som skrämmer mig, att han sakta tar känslor som jag inte vill ge. I min desperation att skydda mig själv tänker jag att jag ska börja dejta andra helst tio på en gång så han försvinner i mängden men jag gör inte så mycket med mina storslagna planer. Att jag håller på att falla mycket motvilligt skrämmer slag på mig, vill inte bli sviken, orkar inte, klarar inte.

Men han och jag, vi pratar, vi säger en dag i taget ingen press. En dag i taget så kör vi så länge det känns bra. Och än så länge känns det bra för oss båda. Och vi får det funka trots avståndet och nu när han är på andra sidan jorden och egentligen inte alls har tid stiger han upp en timme tidigare på morgonen och slår på sin Msn och pratar bort en stund med mig för att tiden inte skulle finnas verkar inte vara ett allternativ. Han får det att funka, tar sig tiden.

Fast vi inte ska göra planer så kunde jag inte låta bli att fråga om han ville följa med på Depeche Mode konserten med mig i jan.Det är ju trots allt vårt band. Han ringer upp mig med panik i rösten men det är fem månader tills dess. Jag vet inte var vi är då, och när han är den som får panik finner jag tryggheten att lugna honom och när vi lägger på säger han att gärna vill gå med mig, på konsert i jan och några min senare messar han och ber om ursäkt för sin panik och jag kan inte låta bli att skratta åt honom för trots allt han vill gå på konserten med mig- om 5 månader!

Och idag när han lämnar sängen på andra sidan jorden och jag gör mig redo för att krypa ner i min på den här sidan jorden, säger jag att jag vill förgylla hans dag och när han svarar att jag redan gjort det tänker jag att nu är det dags att slappna av... men jag verkar inte kunna men just nu gör han mig lycklig och jag njuter idag, en dag i taget.

12 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

Åhhh, jag blir alldeles varm i hjärtat! :) KRAAAM

Anonym sa...

Åh vad glad mitt annars så sorgsna hjärta blev!!!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Susanne och Pebbels sa...

Men.... nu är jag lite negativ, men jag måste ventilera. Varför fick han panik för att du vill boka upp en konsert med honom om fem månader?

Det är väl inte värre än att skita i att gå om ni nu inte dejtar längre?

Hm..varningsflagga?

Susanne och Pebbels sa...

Förlåt om jag var för rättfram... ångrade att jag skrev det i samma sekund som jag tryckte iväg det....

Max sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Max sa...

*Glad för din skull* :-)

Fröken Svensson sa...

Oj vad jag känner igen mig i det du känner. Det där första raderna tog mig med storm. Det är ju exakt så jag tänker och gör. Hmm...

Anonym sa...

Här händer det ju superbra grejer!
Kul! Grattis!
/
Catnap

Nova sa...

Låter ju strålande!!!
Håller tummarna för dig.

/Nova

Anonym sa...

Små steg är också steg =)

Supergirl sa...

VVP och Falcisen: Tack söta!

DAT: Jag gissar för att det är ett stort steg att planera så långt fram, betyder väl att man satsar. Självklart går det att lösa konserten på något sätt. Du behöver inte be om ursäkt, klart du ska skriva vad du tänker.

Max: Tack!

Fröken Svensson: Vad bra att man inte är ensam om sin bindningsfobi.

Catnap: Oj det var evigheter sedan! =) Hur mår du?

Nova: Tack Vännen! Ler livet fortfarande mot dig?

Latja: Små steg är det bästa ;)

Nova sa...

Jodå det ler än mot mig.
Än så länge går det bätträ än va ja hade vågat hoppas på.

/Nova