måndag, augusti 03, 2009

Inte helt enkelt

Det är inte en helt lätt situation jag hamnat i, inte för att jag vill klaga.
Jag och Norrmannen hörs nästan varje dag.
Vi har sagt att vi ska ses i höst, så det där aldrig mer blev det ingenting av och det är jag självklart glad över.

Problemet är väl att jag inte riktigt vet var vi står, vilken status vi har. Jag försöker fiska lite, kasta ut lite trådar, men han verkar trygg med att jag inte träffar någon annan samtidigt som han säger att vi ska vara försiktiga så att ingen får krossat hjärta. Så vi har sagt att vi tar en dag i taget och ser vad som händer. Men eftersom tiden bara går och ingenting händer är det rätt jobbigt. Jag vet att jag är ganska otålig av mig och att det egentligen inte finns så mycket mer att göra än att vänta.

Och det kan jag väl leva med om det inte var så att jag hade Norrbotten. Jag vill inte såra någon och vill handla rätt, men det är svårt när man inte riktigt har koll på vad rätt är. Alla andra verkar dejta flera samtidigt och vara fine med det men jag gillar det inte men jag gillar dem båda väldigt mycket, fast på olika sätt.
Jag kan inte välja!
Varför kan det inte vara okej att ha två pojkvänner? Inte för att någon har den statusen men det hade varit en trevlig lösning =)

5 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Hmm, inte lätt det där ;)

Anonym sa...

Oj! Vad jag känner igen mig i ditt problem!! Ja, varför kan man inte ha två pojkvänner...?
/Hille

Supergirl sa...

Fröken Svensson: Nej faktiskt inte, kan tyckas vara ett lyxprolem, men ändå ett problem.

Hille: Välkommen hit! Det skulle funka jättebra för mig, och jag vet en del som har det. träffade en tjej i lördags med två pojkvänner: Jag tror det största hindret för mig iaf är att jag inte tror jag skulle gilla att dela dem med någon annan och då blir det ju orättvist.

Anonym sa...

Oj! så det finns de som går med på att dela sin flickvän..?!
Jag håller med dig.. det blir ju orättvist om man själv inte kan tänka sig dela dem med någon annan. Men varför ska det ibland vara så svårt att välja :( Det kanske handlar om att man är dålig på att läsa av sig själv och sin innersta vilja..för nånstans där inne så vet man nog vad som är rätt, bara det att man inte vill inse det.
/hille

Supergirl sa...

Hillie: Jo det finns ju det, men det är inte så vanliga tror jag. Kanske krävs att man varit tillsammans ett tag så man är trygga med varandra?

Egentligen vet jag nog vem jag skulle välja men så kommer faktorer in som den andres känslor (som egentligen inte borde påverka) och hur länge man känt varandra in. Det finns nog någonstans en ovilja för att såra också. I mitt fall är det lite en fråga om spänning eller trygghet och man vill ju ha både och.