fredag, juli 24, 2009

Motvind

Jag märker skillnad hos mig själv, hur jag reagerar. Jag vill bara glömma ge upp och slicka såren. Det finns ingen kämparglöd hos mig. Men å andra sidan hur mkt kan jag kämpa han har sagt att han inte vill ha en fortsättning och jag är ingen som tvingar mig på.

Men ändå är statusen följande:
Både söndag och måndag fick jag sms om hur underbar helgen varit.
Tisdag fick jag ett mail
Onsdag ingenting
Torsdag: Ett sms om nu är det sju dagar sedan jag kom, saknar du mig?
Sen flera sms om hur underbar helgen varit och att han saknade mig.

Jag svarade att om han saknade mig var han välkommen hit igen. Kanske i höst/ vinter svarar han då. Jag är tydlig med var jag står, han vet att jag vill träffas och han vet att skulle han bjuda över mig så skulle jag komma direkt men jag vet inte vad mer jag kan göra. Jag orkar inte göra så mkt mer, det är upp till honom att avgöra om det vi har är något att satsa på eller inte. Men jag vill ha någon som satsar nu, trött på veliga killar som säger nej men ändå vägrar släppa taget.
Dröjer det för länge för honom att bestämma sig kommer inte valet att vara med mig finnas kvar.
Han behöver pallra sig hit eller bjuda dit mig nu!
Det är svårt att bli förälskad i motvind.

3 kommentarer:

chaos sa...

Det där med killar som säger nej och ändå inte släpper taget känns äckligt välbekant!

Håller tummarna för att han faktiskt bestämmer sig för att satsa på er!

Kram!

Fröken Svensson sa...

Fegskit han är. Känner också igen det där. Satsa på någon som satsar tillbaka ist.

Supergirl sa...

Chaos: Tack för det, då är vi iaf två som håller tummarna =)

Kram!

Fröken Svensson: Japp stor fegis. Har inte förlorat hoppet men grjen är ju om de gillar än tillräckligt mkt så ser de till att satsa så ingen annan kommer och tar en.