tisdag, juli 12, 2011

Att vara värd bättre

Ikväll dumpade jag någon. För att jag är värd bättre. Denna någon är någon jag tycker om men det han erbjöd räckte inte. Respekten fanns inte och jag är tillräckligt gammal för att ha självinsikt, självrespekt och veta när det är dags att släppa taget. Genom att sätta ner foten nu har jag besparat mig månader och kanske år av on and off velande förhållande och sårade känslor.

Jag är stolt över mig själv, men det känns ändå i hjärtat.
Att dumpa är det värsta jag vet och jag suger på det för jag vill alltid krama om och göra allt bra igen. Inte ikväll, Ikväll satte jag mig själv först. Det är inte själviskt, det är sunt. Som sagt mycket stolt. Det finns hopp!


*Vem denna någon är och vad historien bakom är tar vi en annan gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

he,he, och det bästa av allt. Du blir ännu mer attraktiv och åtråvärd nu. Det kommer sprida ringar på vattnet, jag lovar. Som till slut når den som har mer och bättre att erbjuda dig. :-)

Arnie sa...

Jag förbereder mig oxå för ett liv som ensamstående. Det e så jäkla tröttsamt att hoppas. Skönt o höra att du sätter ditt värde främst. Hoppas det ger utdelning i form av inre ro och lycka. Jag tycker om o följa din resa så fortsätt skriv för sjutton ;)
lycka till med allt i sommar, kram den förvirrade