fredag, april 22, 2011

Att bli uppvaktad del 2

Jag har varit lite för arg för att skriva, sen kändes överspelat men ni förtjänar en del 2 så här kommer den.

Söndagen gick utan att han ringde och någonstans under natten mot måndagen hade jag lugnat ner mig. Jag ringer efter jobbet tänkte jag.
Måndagen kom och jag loggar in på msn, när jag kommer tbx från luchen har hans skrivit till mig där. Något om att det inte klickade och att det kanske var oss eller att det var för tidigt, för tätt inpå hans tidigare förhållande. Självklart var jag underbar och allt sånt där blaj.
Jag frågar om det nu inte kändes rätt, varför har du då uppvaktat mig så hårt?
Då får jag svaret som får det att brista för mig igen. "jag har inte uppvaktat dig"

I min bok, som är en bok skriven av en allt annat än bortskämd singeltjej räknar jag blomsterbud på alla hjärtans dag, överaskningsdejt och en blomster butik stor som hela jag som uppvaktning, men vad vet jag kanske är jag en diva.

Jag var återigen vansinnigt arg. Det tog mig flera dagar att lugna mig den här gången. Inte för att just han inte ville dejta mig utan hela grejen att man framställer sig som någon som kommer fria och överöser en med kärlek och uppvaktning och sen tappar intresset när man fått någon i säng, eller vad det nu var. En vecka passerade och jag kände fortfarande att situationen var smått absurd, något måste ha hänt. Plus att jag saknade honom som vän. Så jag tänker att nej nu ska jag var så där vuxen som alla säger att man ska vara. Allt måste ju när allt kommer omkring vara nåt konstigt missförstånd. Jag messar honom och berättar hur jag känner. Att det är tråkigt att saker blivit som de blivit men vi säkert kan fixa det över en fika.
Jag får till svar att han också saknar mig men att om vi fortsätter ha kontakt så kommer han bara skada mig mera.
Kort efteråt märker jag att han tagit bort mig från fb och blockat mig på msn.
Och så slutade den fina sagan.
Killen som uppvaktade mig mer än någon annan gjort hävdar att han aldrig uppvaktat mig och jag förlorade en vän.

Livet går vidare...

17 kommentarer:

chaos sa...

Min tråkiga erfarenhet är att killar som slår på stort när de uppvaktar (jätteblombuketter, kommentarer som: Du är den vackraste kvinnan i världen! osv.) sällan menar allvar! De lite mer försynta killarna är kanske inte alltid så spännande, men oftast så mycket ärligare! Se det som att det är killens förlust, han missade en toppentjej och får skylla sig själv!
Kram!

Anonym sa...

Vad var det för vuxet med "Jag messar honom och berättar hur jag känner. Att det är tråkigt att saker blivit som de blivit men vi säkert kan fixa det över en fika." ?

En uppräkning av hans handlingar, om han nu inte minns dom, och en förklaring hur dom vanligen skulle tolkas av de flesta både kvinnor och män, dvs som ren uppvaktning, samt att du visar hur förbannad du blir på sådana fasoner när du förstår att han antingen är jävligt omedveten om vad han gör eller bara en skitstövel som tror att han kan säga och göra vad som helst utan att ta ansvar för det, vore väl vuxnare?

Visserligen skulle du kanske förlora en vän, fast vad gör det? Det är väl ingen vän att ha isåfall? Och du skulle nog få höra ett och annat tillbaks om hur du betedde dig. För det var visst inte bara han som betedde sig bakvänt och tvärtemot vad man ville.

Max sa...

Trist att det blev som det blev!

Anonym sa...

Boktips! Hemligheten - från ögonkast till varaktig relation av Dan Josefsson och Egil Linge

:-)

Anonym sa...

Länk: http://www.boktrailer.se/hemligheten/

Tears and Pearls sa...

För några år sedan skickade jag den här låten:
http://www.youtube.com/watch?v=qpoFAHIeg-o&feature=related

(saving Jane - Supergirl)

Nu skickar jag denna:
http://www.youtube.com/watch?v=CawkXh-WboQ

(Reamonn - Supergirl)

DU är en SUPERGIRL !! Och ska ha det BÄSTA !!!!
Förstår om du blev arg, det hade jag med blivit! En STOR KRAM

anagoesbananas. sa...

Det är livsfarligt att öppna sitt hjärta, tamejfan.

Anonym sa...

En imponerande andel, bara jag ge detta till en kollega som gjorde en liten analys om detta. Och han faktiskt köpt mig frukost eftersom jag fann det för honom .. leende. Så låt mig omformulera det: Thnx för behandling! Men ja Thnkx för att spendera tid att diskutera detta, känner jag starkt för det och älskar att läsa mer om detta ämne. Om möjligt, eftersom du blir expertis, vill du uppdatera din blogg med mer information? Det är mycket bra för mig. Stor tumme upp för detta blogginlägg!

Anonym sa...

Jag hade känt precis som du... att jag hade blivit uppvaktad. Undrar vad han gör för en tjej som han verkligen uppvaktar???

Nova sa...

Jag tycker det låter konstigt när han säger att han inte uppvaktar dig.
Tycker det mer låter som om han blev räd för att binda sig till något seriöst.
Men det var dåligt av honom att bara fly hals över huvudet å inte ens fortsäta vara din vän.

/Nova

Anonym sa...

Jag tror inte man ska för värdera varken hans handlingar eller hennes. Det är som det är och blev som det blev. Mer intressant är det att förstå sig själv och en önskan att vilja förändra det man kan i sina beteenden. Men det är ett hårt arbete. Man måste jobba på det. När man gör det kan man förstå andra också, att dom gör konstiga saker ofta pga rädsla.

Duktiga Tjejen sa...

Men fy fan! Det där är i allra högsta grad uppvaktning. Nu känner jag ju inte till er vänskap sedan innan, men en kille som har så lite pejl på läget - är det verkligen en vän att förlora? Jävla skit att det ska vara så svårt.

Supergirl sa...

Chaos: Jag har lärt mig den läxan nu! Och tack gumman! Kram

Anonym: Jag menade bara att det mesta kan lösas med kommunikation där man pratar igenom saker och ting och under mer lugna former får en chans att prata igenom vad som hände. Jag är absolut inget helgon och jag har bett om ursäkt för mitt beteende. Och nej han var ingen vän att ha visade det sig.

Max: Jo, en erfarenhet rikare dock om man ska försöka vara pos.

Anonym: Tack för tipset. Hemligheten har jag läst igenom två gånger och står i min bokhylla. Tyvärr är det inte så enkelt att bara veta vad man har för problem utan man måste också veta hur man ska lösa det. När ilskan eller rädslan om man så vill slår till försvinner allt förnuft.

Tears and Pearls: tack fina, en av mina favorit låtar!
Stor kram tbx

Anabanana: Det är ju det tyvärr men vill man hitta kärleken så finns det inga genvägar, man är tvungen att leka med den där förbannade elden!

Anonym: Tack för de orden. Inte riktigt säker på att jag förstår. Om du har några frågor får du gärna ställa dem så ska jag svara på dem. Vill du ha mer relationsproblem att läsa så har du hela min blogg att tillgå som är full med liknande händelser.

Oskrivnablad: En mycket relevant fråga som jag själv undrat över. Delar på notan? :)

Nova: det mesta med hela historien är ganska skumt. Svaren får vi nog leva med att aldrig få.

Anonym: Jag har funderat en hel del på varför det blev som det blev och att jag blev så arg hade självklart med att jag blev rädd för att bli sårad och övergiven. Jag står inte på något sätt oskyldig i det som hände. Det bästa hade varit att säga, det känns tråkigt att du ska gå i lugn ton och inte få panik. Fast när rädslan/ilskan slår till går det inte att tänka klart. Kanske går det bättre nästa gång, för det kommer hända igen!

Duktiga tjejen: jag saknar honom som vän, även om vi inte var bundisar eller så men det var roligt att prata med honom. Nu blev det en ordentlig snurra på tråden minst sagt och uppenbarliggen var det inga problem för honom att klippa banden och då är det inte en vän att gråta över.

Bra karl sa...

Visst är det uppvaktning, det kan han inte förneka. Tyvärr råkade du snubbla över en man som hämtar näring i att få uppvakta och känna spelet där kvinnan faller djupare och djupare... Och precis som du skriver, när sexet väl är över så är också leken över. Det är grisigt gjort. Inte så mycket för sexet som för att man leker med någons hjärta.

Hoppas du inte misstror alla män i framtiden utan vågar dig ut igen. Det finns bra och ärliga män här ute, promise :)

Supergirl sa...

Bra karl: Det är nog så att jag blivit nojigare. Det är svårt att inte ha sex utan att ge en bit av sitt hjärta, för mig iaf. Nu aktar jag mig tills jag iaf vet att det inte bara handlar om sex, fast det vet man aldrig.

Anonym sa...

Vad sorgligt att läsa. Synd att du aldrig får bli riktigt lycklig.
Men du, det känns inte så nu men det ordnar sig!
/catnap

Supergirl sa...

Catnap: vad roligt att du hänger kvar här. Hur mår du?

jag klarar mig alltid, en dag kommer lyckan hitta mig också och till dess får man göra det bästa av det livet ger en.