torsdag, juli 22, 2010

I en hiss i stan

Någonstans mitt i Stockholm i en folktom hiss dyker Mr Dryg upp från ingenstans. Jag trodde det var du men jag var inte säker säger han när trycker sig igenom dörrarna som håller på att stängas och jag står mest som ett fån och bara gapar med ett hjärta som slår hårt i bröstet och en kropp som darrar som ett asplöv. När hissen rör sig trycker han upp mig mot vägen och hånglar upp mig. Jag som fortfarande inte hämtat mig står mest där med halvöppen mun av förvånning samtidigt som hans mun virvlar runt i min mun. När dörrarna öppnas och han försvinner är jag tvungen att sätta mig ner och med fortfarande lika darriga händer tända en cig. Vad hände just? Var kom han i från? Och hur vågar han hångla upp mig?! Jag försöker läsa i min bok men hela jag är bara en blandning av kåtslag och förvirring. Efter ett tag ger jag upp. Möter honom i korridoren. Jag ska nog åka ner igen säger jag. Jag följer med dig säger han. Vi ensamma i hissen igen. Denna gång är jag bered. När han trycker upp mig och hånglar upp mig. I en hiss mitt i stan, helt oväntat hånglar Mr Dryg upp mig bara så där från ingenstans. Vem hade annat det när jag klev upp i morse. Och utanför hissen tar han mitt nr igen. Jag ringer dig säger han, för du är väl singel? (så dags att fråga) och jag bara nickar lite dumt och förbannar min kropp som fortfarande skakar.

När vi skiljs åt är det enda jag tänker. Nej jag känner ingenting längre. Nada.

6 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

Ja den där Mr Dryg... att vissa alltid har en tendens att komma tillbaka.. vare sig det är i en hiss, eller på sms.. haha! det är tur att man inte är ensam, och det är tur att du inte känner någonting ;) kram

Eli sa...

Vilket möte... :)

Hoppas festivalen ger bra musik om inte annat :)

Nova sa...

Kan man gör sådär bara?!
Spännande å nerv pirrande men kanske lite väll vågat från hans sida.

Hoppas du har en bra sommar.

/Nova

Supergirl sa...

VVP: det finns en klubb för män där de har en speciell raddar. Har man inte tänkt på dem på ett tag eller dylikt ger den utslag och de dyker upp från ingenstans. Det måste iaf vara så =)

Eli: Ja det är inte varje dag man blir upphånglad bara så där =)

Hemma från festivalen nu, ska berätta vid tillfälle =)

Nova:
Det fanns en anledning till att han heter Mr Dryg. Jag vet inte om det finns någon annan som vågar/skulle göra så på någon de inte sett på massa månader!

Hoppas din sommar är fylld med glädje och kärlek.

Fariahn sa...

Haha wow!HÄnder sånt på riktigt alltså? (as if i didnt know hehe) Spännande;)
Gillar det du skriver btw!

Supergirl sa...

Fariahn: uppenbarligen! men jag vet inte någon annan som skulle göra en sån sak i hela världen typ.

Tack Fariahn blir jätteglad!!!